تشدید نظارت بر بازار کالا‌های پرمصرف شب یلدا

تشدید نظارت بر بازار کالا‌های پرمصرف شب یلدا

کارگروه تنظیم بازار مصوب کرد که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سایر دستگاه‌های نظارتی ذی‌ربط، تشدید فعالیت‌های نظارتی بر سطح بازار کالا‌های پرمصرف شب یلدا را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ پیرو تصمیمات یکصد و شصت و پنجمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور درباره ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای تامین کافی کالا‌های مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال و همچنین نزدیکی شب یلدا، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد نسبت به افزایش عرضه کالا‌های مورد نیاز شب یلدا و ارائه طرح ویژه تنظیم بازار ایام پایانی سال اقدام کند.

همچنین درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره افزایش مهلت رفع تعهد ارزی واردکنندگان گوشت و مرغ منجمد طرف قرارداد این شرکت از سه ماه به ۶ ماه در جلسه مطرح و ضمن تایید پیشنهاد ارائه شده، مقرر شد موضوع در کارگروه نظارت و تخصیص ارز مطرح و مجوز مورد نیاز مصوب و ابلاغ شود.

در این ستاد همچنین با توجه به پیشنهاد حذف ارز ترجیحی تامین کالا‌های اساسی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و تبعات ناشی از این تصمیم و تاثیر آن بر تنظیم بازار کالاها، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه گزارش تحلیلی از آثار موارد پیش‌بینی شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت بر تنظیم بازار کالا‌ها را در جلسه آینده کارگروه ارائه کند.

گفتنی است؛ پیشتر «سید جواد ساداتی نژاد» وزیر جهاد کشاورزی با تاکید براینکه در حال حاضر ذخایر محصولات کشاورزی در کشور کافی است، گفت: نگرانی بابت تامین کالا‌های اساسی در شب یلدا و شب عید وجود ندارد.