برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار کشور؛ فروش و توزیع اینترنتی کالاهای اساسی با قیمت مصوب

برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار کشور؛ فروش و توزیع اینترنتی کالاهای اساسی با قیمت مصوب

نظارت بر قیمت گذاری و درج آن بر روی محصولات لبنی می بایست در مبدأ تولید و قبل از عرضه به بازار مورد کنترل و دقت عمل قرار گیرد و شرکت های تولیدکننده نیز از قیمت های مصوب اعلامی تبعیت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، دکتر مخبر در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور که وزرای کشور، جهاد کشاورزی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، اقتصاد، رییس شورای اطلاع رسانی دولت و همچنین رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان حضور داشتند، بر ضرورت برخورد با برخی نابسامانی ها در بازار کالاهای اساسی تاکید و تصریح کرد: باید فرآیند و زنجیره تامین، توزیع کالاهای اساسی از مبدا کنترل و کالاها به وفور با قیمت مصوب در مراکز رسمی توزیع شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین ارائه برخی اقلام ضروری مردم به صورت اینترنتی را اقدامی بسیار مناسب و ارزنده برای تنظیم بازار و اطمینان خاطر مصرف کنندگان ارزیابی کرد و گفت: باید ارائه کالاهای اساسی مردم با قیمت مصوب به صورت اینترنتی ادامه یابد و در صورت امکان فروش و توزیع برخی کالاهای دیگر نیز به این سامانه اضافه شود.

در این جلسه مهدی نجف پور رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گزارشی از قیمت فروش انواع محصولات لبنی در سطح بازار با قیمت هایی بیش از قیمت های مصوب و اعلامی به مردم ارائه نمود و تأکید گردید نظارت بر قیمت گذاری و درج آن بر روی محصولات لبنی می بایست در مبدأ تولید و قبل از عرضه به بازار مورد کنترل و دقت عمل قرار گیرد و شرکت های تولیدکننده نیز از قیمت های مصوب اعلامی تبعیت کنند.

در ادامه گزارشی از وضعیت تامین و توزیع مرغ، تخم مرغ و مواد لبنی در سراسر کشور ارائه و تصمیمات لازم برای ادامه آرامش نسبی در بازار اتخاذ شد. همچنین گزارشی از چگونگی فعالیت های سازمان بسیج و تعزیرات کشور برای نظارت، بازرسی و برخورد در خصوص برخی تفاوت قیمت ها ارائه و مقرر شد فعالیت ها در این حوزه از هفته آینده به صورت کمی و کیفی افزایش یابد.