بهره‌گیری از ظرفیت بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار کشور

بهره‌گیری از ظرفیت بسیج برای کنترل و نظارت بر بازار کشور

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از انعقاد تفاهم نامه تقویت بازرسی میان معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان بسیج مستضعفین به منظور استفاده از توان نیروهای بسیج در کنترل و نظارت بر بازار خبر داد.

به گزارش شاتا، عباس تابش افزود: نیروهای بسیج طی سال های گذشته همواره در شرایط سخت بازار به میدان آمده و با کمک به بازرسان ما، زمینه افزایش نظارت بر واحدهای متخلف را فرهم نموده اند.

وی با اشاره به مجوز ماده 52 قانون نظام صنفی در خصوص بکارگیری نیروهای معتمد در بازرسی، در ارتباط با نحوه همکاری این نیروها افزود: علاوه بر اینکه همکاران بسیج سابقه فعالیت در این زمینه را دارند، آموزش های لازم نیز در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت و بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها هم دوشادوش این افراد، تکالیف قبلی خود را انجام خواهند داد؛ در این راستا نیز وبیناری با حضور رؤسا و معاونین بازرسی سازمان های صمت استان ها برگزار و ابهامات موجود در زمینه اجرای مفاد تفاهم نامه برطرف گردید.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین در خصوص واگذاری بازرسی و نظارت بر محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی به وزارت جهاد کشاورزی افزود: حدود 40 درصد از بازرسان سازمان های صنعت معدن و تجارت استان ها تا پایان سال به سازمان های جهاد کشاورزی مأمور خواهند شد تا ضمن ارائه تجربیات بازرسی خود، همکاری لازم را با کارشناسان جهاد کشاورزی به منظور نیل به نتیجه مطلوب انجام دهند.

تابش گفت: البته بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کلیه اقلام از جمله محصولات کشاورزی و مواد غذایی در حیطه صلاحیت سازمان حمایت و سازمان های صمت باقی خواهد ماند.