عاملان ذبح دام مولد تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

عاملان ذبح دام مولد تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

در چند کشتارگاه ذبح دام‌های مولد اثبات شده که با توجه به ممنوعیت این موضوع، افراد خاطی شناسایی شدند و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از خبرگزاری صداوسیما، آقای حسین دماوندی‌نژاد معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: ذبح دام‌های مولد به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و طی دستورالعمل‌های متعددی به کشتارگاه‌ها و صاحبان دام ابلاغ شده که کشتار دام مولد ممنوع است.

 وی افزود: از دیروز که تصاویر ذبح دام‌های مولد در کشتارگاه منتشر شد بلافاصله وزارت جهاد کشاورزی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد، متاسفانه در چند کشتارگاه کشور کشتار دام‌های مولد صورت می‌پذیرد که با توجه به ممنوعیت این موضوع افراد خاطی شناسایی شدند و با آن‌ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دماوندی نژاد ادامه داد: از سوی دیگر دو اقدام دیگر داریم که اولی خرید حمایتی دام سبک و دیگری صادرات دام مازاد عشایر است به این ترتیب شرکت پشتیبانی امور دام، دام سبک عشایر را با قیمت ۶۲ هزار تومان و دام سنگین را با قیمت ۵۹ هزار تومان از عشایر خریداری می‌کند که این مبالغ فراتر از میزان نرخ دام در بازار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص صادرات دام عشایر نیز تاکنون برای یک میلیون راس مجوز صادر شده که در همین راستا عشایر می‌توانند با صادرات دام مازاد خود به لحاظ تامین مالی شرایط بهتری آغاز کنند همچنین اگر خود عشایر به طور مستقیم نتوانند دام مازاد خود را صادر کنند این امکان فراهم شده که شرکت پشتیبانی امور دام این موضوع را برای آن‌ها به انجام برساند.