سرعت واکسیناسیون افزایش یابد؛ هزینه های درمان بیماری کرونا باید رایگان باشد

سرعت واکسیناسیون افزایش یابد؛ هزینه های درمان بیماری کرونا باید رایگان باشد

داروهای بیماری کرونا نه تنها بسیار گران است بلکه فقط در داروخانه های محدود و در ساعات محدود روز موجود می باشد و با توجه به اینکه ویروس دلتا کرونا اغلب به صورت خانوادگی منتشر می گردد چطور یک خانواده چهار نفره می توانند از عهده این هزینه ها برآیند.

معصومه نامی عضو هیئت مدیره انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مصرف کنندگان کشور اعلام کرد ما هنوز در سونامی بیماری کرونا هستیم و روزانه افراد بی شماری مبتلا و صدها نفر از هموطنانمان را از دست می دهیم.

ایشان افزود با توجه به کاهش مرگ و میر در افراد واکسینه شده و احراز این امر که نشانه های خوبی از نتایج واکسن های تزریق شده می باشد، سرعت واکسیناسیون باید افزایش یابد.

عضو انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با اشاره به اصل 29 و بند 1 اصل 43 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که حق برخورداری از خدمات بهداشت و سلامت همگانی، درمانی و مراقبتهای پزشکی را برای همه قائل می‌شود و تأمین نیاز اساسی بهداشت را یکی از نیازهای اصلی خانواده عنوان کرده است افزود اهتمام به اجرای این اصول قانونی تکلیف همه ارکان دولت و حاکمیت در کشور می باشد. لذا برخورداری از سلامت جزو حقوق اولیه هر شهروندی بوده و براساس همین اصل هزینه های درمان بیماری کرونا باید رایگان باشد.

نامی افزود متاسفانه داروهای این بیماری نه تنها بسیار گران است بلکه فقط در داروخانه های محدود و در ساعات محدود روز موجود می باشد و با توجه به اینکه ویروس دلتا کرونا اغلب به صورت خانوادگی منتشر می گردد چطور یک خانواده چهار نفره می توانند از عهده این هزینه ها برآیند. همچنین دیده می شود آزمایش تست کرونا حتی در مراکز دولتی نیز دیگر رایگان نیست و مبلغ ۱۶۰ هزار تومان تا ۲۶۰ هزار تومان جهت انجام تست کرونا در مراکز ۱۶ ساعته دولتی و حتی بیمارستانهای دولتی از بیماران دریافت می گردد.

معصومه نامی در پایان اظهار کرد تمام تلاش مسئولین مرتبط و توجه آنها باید در راستای دستیابی همه مردم بطور یکسان به خدمات رایگان برای ریشه کنی بیماری کرونا باشد اما گویا فراموش کرده اند که عدم توجه کافی به این نکته بار سنگینی را بر دوش جامعه و مردم تحمیل کرده است.