بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی مصرف کنندگان جشنواره ملی برندهای محبوب مصرف کنندگان در قالب گسترده ترین نظرسنجی مردمی برای انتخاب برندهای محبوب مردم در سال 1400 با محوریت انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به عنوان تنها تشکل رسمی حامی حقوق مصرف کننده در کشور برگزار شد.
این جشنواره بر آن بوده است تا ضمن شناسایی برندهای محبوب مصرف کنندگان از طریق برگزاری گسترده ترین نظرسنجی مردمی در سطح کشور، زمینه ارتقای نقش و جایگاه مصرف کنندگان در انتخاب برندهای محبوب ایرانی را فراهم آورده و به فرهنگ سازی خریدهای مبتنی بر برند با معرفی برندهای معتبر و خوشنام ایرانی در میان مصرف کنندگان کمک نماید.
یکی از راههای شناخت عیار برندها، تجمیع و به اشتراکگذاری نظرات تک تک مصرف کنندگان ایرانی از تجربیات خرید و مصرف کالاها و خدماتی است که روزمره از آنها استفاده میکنند. در واقع با تجمیع نظرات مشتریان یک برند میتوان به جمع بندی مناسبی از وضعیت و جایگاه آن برند در ذهن مصرفکنندگان دست یافت و وقتی این جمع بندی در مقایسه با بقیه برندهای حاضر در بازار قرار بگیرد، میتوان جایگاه هر برند را در بازار تعیین کرد. این جایگاه که از جمع نظرات مصرفکنندگان ایجاد میشود چنان معتبر و قدرتمند است که با اطمینان میتوان آن را مبنای خریدهای آتی قرار داد و اینجاست که عیار هر برندی را میتوان شناخت.
برگزار کنندگان هشتمین دوره نظرسنجی گسترده مردمی برای انتخاب برندهای محبوب ایرانی در سال 1400 که با عنوان تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده است با تاکید بر استفاده از کالا و خدمات شرکتهای ایرانی با کیفیت، نظرسنجی برند محبوب را یک ابزار تصمیم گیری بسیار موثر در شناخت برندهای خوشنام و معتبر ایرانی دانسته به طوریکه با تجمیع رأی و نظر افراد مختلف جامعه، می تواند زمینه تصمیم گیری های خرید مناسب را برای مصرف کنندگان فراهم آورد.
بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره ملی برند محبوب مصرف کنندگان، مراسم معرفی برندهای محبوب از نگاه مردم با حضور رئیس و نایب رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، مسئولین مرتبط و مدیران برندهای محبوب منتخب و جمعی از هواداران مردمی آنها برگزار گردید. در این مراسم که مورخ 17 مرداد ماه 1400 در مرکز همایشهای بین المللی رایزن برگزار شد، برندهای محبوب از نگاه مردم معرفی گردیده و تندیس خود را دریافت کردند. در این نظرسنجی گسترده ملی تعداد 1,018,943 رأی مردمی در بیش از 100 گروه کالا/خدمات به طور مستقیم و بی واسطه از طرف مردم و مصرف کنندگان به عنوان داوران اصلی این رویداد طی دوره زمانی دو ماهه اخذ گردیده است.