آرد داران؛ دارنده تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان

آرد داران؛ دارنده تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان

دکتر شهرام پورزارع مدیرعامل شرکت آردداران پس از دریافت تندیس نوزدهمین دوره جشنواره ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان در گفتگویی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی مصرف کنندگان کشور به تشریح فعالیت های شرکت و پاسخ به سوالات خبرنگار انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان درخصوص دلایل موفقیت شرکت در ارزیابی ها و بررسی های کمیته های کارشناسی و فنی جشنواره مذکور و اخذ تندیس نقره ای رعایت حقوق مصرف کنندگان نمودند.

 

دکتر شهرام پورزارع مدیر عامل شرکت آردداران متولد 1357 و فارغ التحصیل در رشته مدیریت صنعتی دارای چندین مورد ثبت اختراع ملی و بین المللی، توانایی شناسایی و تجزیه و تحلیل مشکلات و توان طرح اقدامات مورد نیاز جهت بهبود بهره وری در صنایع تحت مدیریت با بکارگیری علوم و فنون، متدها و راهکارهای روز دنیا به گونه ای که شاخص های عملکردی مربوطه در جهت مناسب با تدوین استراتژی های لازم جهت نیل به اهداف مشخص شده حرکت کنند و دارای سابقه استقرار نظام های مختلف مدیریتی متناسب با نوع فعالیت می باشد.

موضوع فعالیت شرکت و گواهینامه های اخذ شده و همچنین سوابق اجرایی و مدیریتی خود را شرح نمایید؟

شرکت آردداران فعالیت خود را در سال 1382  با بکارگیری خطوط تولید از شرکت بولر که بهترین تکنولوژی را در این زمینه دارد شروع کرد. در این کارخانه سه خط تولید گندم نرم و گندم دوروم با ظرفیت 950 تن در روز فعالیت دارد.این شرکت انواع مختلف آرد گندم را با بالاترین کیفیت با نظارت واحد کنترل کیفیت، تولید می­نماید. همچنین این کارخانه به یکی از بزرگترین سیلوهای ذخیره گندم در ایران با ظرفیت 100 هزار تن مجهز می­باشد.

شركت آردداران به عنوان پیشرو در صنعت آرد كشور، به پشتوانه سرمایه های انسانی متعهد و نخبه با توان تجهیزاتی و تکنولوژیکی روز دنیا و تکیه بر استراتژی بهبود مستمر، همواره سعی در تولید علم و محصولات با کیفیت برای نیل به اهداف خود دارد. لذا بهره‌گیرى از استانداردهاى:

ISO9001:2015 - ISO 14001:2015 - ISO45001:2018 - ISO17025:2017

 ISO22000:2018 - ISO10004:2018 - ISO10002:2018 - ISO 17025:2017

براى ارتقاى سیستم مدیریت کیفیت، توجه به محیط زیست، حفظ و اعتلاى سلامت و ایمنى منابع انسانى و ماده غذایی را الگوى کیفى شرکت قرار می‌دهیم و خود را متعهد به خلق و پیاده‌سازى استانداردهاى سطح بالا، همچنین تعامل و همکارى با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتى ایران و مراکز بین المللى کنترل کیفیت به منظور تدوین استانداردهاى جدید ملى و ارتقاى سطح کیفى استانداردهاى اجبارى موجود می‌دانیم.

گواه تمامی موارد فوق افتخارات کسب شده از جمله چاپ چندین مورد مقاله تحقیقاتی (ISI) ، تدوین و چاپ چندین جلد کتاب مانند دانه های روغنی، گندم سیاه و راهنمای بتن پاشی، کسب افتخارات و لوح های تقدیر و تندیس از ارگان ها و مراجع دولتی، خصوصی و ذینفعان و توجه به مقوله محیط زیست و اخذ تندیس صنعت سبز در واحد های تولیدی، توجه ویژه به واحد R&D و راه اندازی مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی با اخذ پروانه مربوطه از وزارت صمت، هدفمند نمودن تحقیق و پژوهش در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده قبلی و کسب و معرفی به عنوان شرکت دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می باشد.

 

چه اقداماتی در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان در حوزه فروش و قیمت گذاری انجام داده اید؟

قیمت کلیه محصولات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت بازرگانی دولتی ایران مصوب و ابلاغ می گردد. سایر ارگانهای قیمت گذاری (ادارات غله، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان) هستند.

شرکت آردداران پس از مشخص شدن قیمت، اقدام به بارگذاری آن در سامانه های فروش اعم از سامانه سایر مصارف جهت فروش انواع آرد خبازی و صنف و صنعت و سامانه توزیع سبوس جهت فروش سبوس می نماید. در واقع قیمت گذاری ها با توجه به اصل اساسی رعایت حقوق مصرف کنندگان توسط نهادها و ارگان های دولتی انجام می گیرد.

 

چه اقداماتی در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان در حوزه خدمات پس از فروش انجام داده اید؟

دراین راستا جهت رفاه حال مشتریان چندین کانال ارتباطی با مشتریان شامل مرکز تماس، ایمیل، شماره واتس آپ، وب سایت و .... ایجاد شده است. علاوه بر این چندین کارشناس آماده ارجاع به محل برای رسیدگی در حوزه خدمات پس از فروش و جوابگویی به مشتریان در نظر گرفته شده است.

تیم تحقیقات بازار با حضور در بازار و ارتباط مستقیم با مصرف کنندگان نسبت به جمع آوری نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنها اقدام می نمایند و تمامی موارد در کمیته مربوطه به صورت کامل آنالیز شده و تصمیم گیری مناسب صورت می گیرد.

 

چه اقداماتی در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان در حوزه ارتباط با مشتریان و رسیدگی به شکایات انجام داده اید؟

از دغدغه های مهم شرکت آردداران شناسایی نیازها و خواسته های مشتریان و ارائه بازخورد مناسب در کمترین زمان ممکن می باشد که برای رسیدن به این سطح از خدمات با تدوین رویکرد مناسب پس از دریافت شکایات و بازخوردها از جانب مشتریان بلافاصله با  تشکیل جلسات QRQC  (دستورالعمل واکنش سریع در کنترل کیفیت و حل مسئله) به موارد رسیدگی و پیگیر رضایت مندی مشتری می باشیم. در این راستا به منظور بهبود مداوم رسیدگی به شکایت مشتریان اقدام به پیاده سازی ISO 10002 : 2018 نموده ایم.

 

چه اقداماتی در راستای حقوق مصرف کنندگان در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی انجام داده اید؟

در راستای معرفی محصولات و خواص استفاده از محصولات اقدام به چاپ بروشور و دفترچه های معرفی محصولات جهت آموزش و بالابردن سطح علمی مشتریان نموده ایم. همچنین با توجه به نیاز مشتریان اقلام مورد نیاز ایشان را در قالب کالای تبلغاتی تهیه و در اختیارشان قرارمی دهیم.

از آنجا که این شرکت جزء هولدینگ تک ماکارون می باشد، آرد آن با لوگوی مشترک آرد داران و تک ماکارون صادرات و توزیع میگردد و اطلاع رسانی به صورت گسترده و با اشکال مختلف صورت میگیرد.

 

سیاستها و برنامه های آتی شرکت در توسعه تولید با رویکرد رضایتمندی مشتریان را تشریح فرمایید؟

در این راستا بمنظور بهبود مداوم رضایتمندی مشتریان اقدام به پیاده سازی  ISO 10004 : 2018  نموده و با توجه به ظرفیت و توان تولید بالای این کارخانه در صدد تأمین به موقع مواد اولیه و تولید و توزیع به هنگام محصولات هستیم.

 

پیشنهادات خود را برای بهبود شرایط بازار و ارتقاء حقوق مصرف کنندگان بیان نمایید؟

ثبات اقتصادی لازمه بهبود شرایط بازار است و در صورت کنترل تورم و حرکت در جهت رسیدن به اقتصاد ایمن، صنایع می توانند در محیط و شرایط برابر با رقابت سازنده به نیازهای اساسی مصرف کنندگان پاسخ و آنها را مرتفع سازند.

 

در انتهای گفتگو اگر پیامی به مردم دارید بفرمایید.

مسئولیت اجتماعی شامل حمایت از کشاورزان، حفاظت از زمین، ایجاد فرصت آموزش و اشتغال می باشد. همچنین از طریق صرفه جویی و مدیریت در مصرف انرژی و آب و صنعت سبز برنامه های زیادی را برای کاهش اثرات زیست محیطی دنبال می کنیم.

جدی گرفتن درخواست مشتریان و سرعت پاسخ دهی بالا، گوش دادن به صدای مشتریان و در نظر گرفتن راه حل های سریع برای آنان و گرفتن بازخورد آنها برای تولیدات جدید به همراه درک تجربه مشتریان از خدمات دریافت شده از ارکان راهبردی شرکت می باشد.