جلسه مشترک انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با دکتر مفتح قائم مقام وزیر صمت

جلسه مشترک انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با دکتر مفتح قائم مقام وزیر صمت

تغییرات مکرر در قیمت های مصوب اقلام اساسی یکی از شکایات مهم مصرف کنندگان است و به هیچ وجه نباید برای حمایت از تولید آسانترین کار و آخرین گزینه که افزایش قیمت مصرف کننده کالاها و خدمات هست را در دستور کار قرار داد و اعمال راه کار های جایگزین از جمله حمایت های ارزی و ریالی دولت از تولیدکنندگان به جای افزایش قیمت مصرف کننده از مطالبات جدی انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان بوده است و می باشد.

جلسه هم اندیشی انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با دکتر مفتح قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی و با حضور مدیرکل نظارت بر تشکلها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بعنوان مرجع نظارتی روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه جاری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مهدی نجف پور رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده توسط انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در حوزه های مختلف از جمله کارگروه تنظیم بازار، کمیسیون های نظارت بر سازمان های صنفی، اجرای موضوع ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، اصلاح قانون نظام صنفی، تشکیل فراکسیون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در مجلس شورای اسلامی، راه اندازی سامانه جامع عضویت و پایگاه رسمی اطلاع رسانی مصرف کنندگان و .... را تشریح نمود.

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان تغییرات مکرر در قیمت های مصوب اقلام اساسی را یکی از شکایات مهم مصرف کنندگان دانست و اعلام کرد به هیچ وجه نباید برای حمایت از تولید آسانترین کار و آخرین گزینه که افزایش قیمت مصرف کننده کالاها و خدمات هست را در دستور کار قرار داد و اعمال راه کار های جایگزین از جمله حمایت های ارزی و ریالی دولت از تولیدکنندگان به جای افزایش قیمت مصرف کننده از مطالبات جدی این نهاد بوده است و می باشد.

نجف پور افزود اخیراً کارگروه رصد و پایش بازار با مشارکت فعال انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان ها و شهرستان های سراسر کشور تشکیل گردیده است و این کارگروه به صورت مستمر اقدام به رصد و پایش قیمتهای اقلام اساسی و پرمصرف بازار در تمام نقاط کشور می نماید و گزارش هفتگی آن نیز در جلسات کارگروه تنظیم بازار کشور و استان ها ارائه می گردد.

در ادامه امیر انصافی نایب رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و مسعود جوادی عضو هیئت مدیره انجمن ملی نیز به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مسائل مرتبط پرداختند.

مفتح قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده توسط انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان، این انجمن را با پشتوانه های قانونی و مردمی که دارد به عنوان پایگاه و مرجع رسمی حمایت از حقوق مصرف کنندگان دانست و حمایت همه جانبه خود برای ادامه فعالیت ها و رشد و تعالی این نهاد عمومی را ابراز نمود.

مفتح در ادامه بیان داشت حضور نمایندگان قانونی مصرف کنندگان در کلیه مراجع و نهادهای تصمیم گیر در حوزه های مرتبط با حقوق مصرف کنندگان لازم و ضروری است و از انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان انتظار می رود با بضاعت های محدودی که وجود دارد با تمام قوا در این مسیر حرکت کنند و نقش سازنده خود را در نظام بازرگانی کشور پررنگ تر از قبل نمایند. ایشان اضافه کرد تشکیلات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در کنار شورای رقابت که مشترکات فراوانی در وظایف و اختیارات خود دارند می تواند در بهبود شرایط مردم و رضایتندی آنها کمک کنند و لازم است این دو نهاد همپوشانی های لازم را با یکدیگر داشته باشند.