لزوم عرضه گسترده مرغ در بازار از محل ذخایر برای متعادل سازی قیمت

لزوم عرضه گسترده مرغ در بازار از محل ذخایر برای متعادل سازی قیمت

کمبود عرضه این کالای مهم و اساسی و متعاقبا افزایش قیمت آن در هفته‌های آتی سبد معیشت غذایی مردم و بازار را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.
 

مهدی نجف پور رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مصرف کنندگان کشور اعلام کرد گزارشات کارگروه رصد و پایش قیمت کالاهای اساسی و پرمصرف این انجمن حاکی از افزایش قیمت محسوس مرغ گرم، مرغ زنده و جوجه یک روزه نسبت به هفته‌های گذشته می باشد به طوری که قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم مرغ گرم در حال حاضر به بالای ۶۰ هزار تومان رسیده که از قیمت مصوب نیز تجاوز نموده است.

نجف پور ضمن ابراز نگرانی و با اشاره به گزارشات دستگاه‌های متولی امر مبنی بر کاهش میزان جوجه‌ریزی تولید کنندگان مرغ به کمتر از ۸۰ میلیون قطعه در ماه گفت میزان جوجه ریزی برای تولید مرغ مورد نیاز مصرف کشور بر اساس مطالعات صورت گرفته معمولا در جلسات ستاد تنظیم بازار به حدود ۱۲۰ میلیون قطعه در ماه تاکید شده است.

به گفته رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان پیش بینی می شود کمبود عرضه این کالای مهم و اساسی و متعاقبا افزایش قیمت آن در هفته‌های آتی سبد معیشت غذایی مردم و بازار را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.

نجف پور در پایان گفت در حال حاضر تنها راه فوری کنترل قیمت مرغ گرم در بازار لزوم عرضه گسترده این کالا از محل ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام با قیمت های مصوب دولتی می باشد که پیشنهاد این موضوع را در جلسات ستاد تنظیم بازار کشور نیز مطرح نموه ایم به طوری که بعد از آرامش نسبی بازار و متعادل شدن قیمت ها باید فکر چاره ای برای افزایش تولید و حفظ منافع تولیدکنندگان نیز کرد.