افزایش قیمت محصولات شوینده منتفی شد

افزایش قیمت محصولات شوینده منتفی شد

هرگونه تغییر قیمت محصولات شوینده نسبت به قیمت های مصوب قبلی توسط عرضه کنندگان نهایی بر خلاف مصوبات ستاد تنظیم بازار می باشد و به منزله گرانفروشی است افزود شرکت‌های تولیدی هیچ گونه افزایش قیمتی برای این محصولات اعمال ننموده‌اند.

امیر انصافی رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مصرف کنندگان کشور در خصوص شایعات افزایش قیمت محصولات شوینده اعلام کرد بر اساس آخرین تصمیماتی که در جلسات ستاد تنظیم بازار کشور اتخاذ گردیده است هیچگونه مجوزی برای افزایش قیمت این محصولات صادر نشده است.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر قیمت محصولات شوینده نسبت به قیمت های مصوب قبلی توسط عرضه کنندگان نهایی بر خلاف مصوبات ستاد تنظیم بازار می باشد و به منزله گرانفروشی است افزود شرکت‌های تولیدی هیچ گونه افزایش قیمتی برای این محصولات اعمال ننموده‌اند و طبیعتاً عرضه کنندگان نهایی هم باید از قیمت های مصوب درج شده بر روی این کالاها تبعیت کنند.

انصافی گفت برای اینکه قیمت تمام شده شرکت های تولید کننده محصولات شوینده افزایش نیابد نیز اقداماتی با همکاری وزارت صمت، وزارت نفت و سازمان بورس کالا صورت گرفته است تا فرمول تعیین قیمت مواد اولیه تولیدی این شرکت ها به نحوی تغییر کند تا از تاثیر مستقیم نوسانات نرخ ارز و قیمت های جهانی مواد اولیه بر روی محصول نهایی جلوگیری گردد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان تهران در پایان از مردم و مصرف کنندگان خواست هرگونه گران‌فروشی و احتکار محصولات شوینده که از مایحتاج اصلی خانواده ها می باشد را از طریق سامانه های دریافت شکایات مردمی گزارش نمایند.