دستور رئیس جمهور: قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان تغییر نکند

دستور رئیس جمهور: قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه مبارک رمضان تغییر نکند

در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور قرار شد به دستور رئیس جمهور، قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم تا پایان ماه مبارک رمضان هیچ تغییری نداشته باشد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جلسه ستاد تنظیم بازار کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه مقرر شد به دستور رئیس جمهور تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت کالاهای اساسی و مصرفی مردم هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته باشد.

نجف‌پور رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در خصوص جلسه امروز ستاد تنظیم بازار گفت: علاوه بر بررسی قیمت کالاهای اساسی در این جلسه موضوع لوازم خانگی و افزایش قیمت آن نیز مطرح شد. متاسفانه در طول یک ماه اخیر برخی از تولیدکنندگان نسبت به افزایش قیمت کالاهای خود اقدام کرده بودند که در این جلسه تاکید شد هیچ مجوز افزایش قیمتی صادر نشده و اقدام این تولیدکنندگان مصداق گرانفروشی است.

وی افزود: بایستی از طریق واحدهای نظارتی بازار رصد شود و عملکرد واحدهای تولیدی متخلف بررسی و اگر قیمت‌ها برگردانده نشود با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

نجف پور با تاکید بر اینکه البته در جلسه امروز تاکید شد که باید تناقض میان رشد قیمت مواد اولیه و ثابت نگه داشتن قیمت تمام شده کالاها برطرف شود افزود: متاسفانه در واحدهای پتروشیمی شاهد افزایش قیمت عرضه ها هستیم و تولیدکننده مجبور است مواد اولیه را با قیمت بالا خریداری کند اما از آن طرف به جهت اجرای سیاستهای کنترل بازار نمی‌تواند افزایش قیمتی را در محصولات نهایی خود اعمال کند. در این جلسه تاکید شد که باید این تناقضات برطرف گردد تا منافع تولیدکنندگان در مسیر تولید از مبدا تهیه مواد اولیه از صنایع بالادست تامین گردد و بار گران تمام شدن قیمت محصولات مصرفی به دوش مصرف کنندگان نیوفتد.