زمینه سازی معرفی توانمندی 100 برند برتر ایرانی به طرف های اماراتی

زمینه سازی معرفی توانمندی 100 برند برتر ایرانی به طرف های اماراتی

مذاکرات وزیر صمت با مقامات اماراتی به نتایج خوبی رسیده که اثرات آن در آینده مشخص می شود. با افزایش فعالیت های حوزه دیپلماسی اقتصادی و تجاری کشور در آینده شاهد رشد مبادلات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه خواهیم بود.

رئیس مرکز تجارت ایران در امارات با اشاره به سفر وزیر صمت به این کشور گفت در جریان برنامه ها و ملاقات های این سفر، یکصد برند برتر ایرانی که تمایل به فعالیت در بازار امارات را دارند به فعالان اقتصادی و مقامات این کشور معرفی شد.

محمدرضا طلایی با بیان این مطلب افزود: مذاکرات وزیر صمت با مقامات اماراتی به نتایج خوبی رسیده که اثرات آن در آینده مشخص می شود. وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری ایران و امارات با حضور وزیر صمت تصریح کرد حضور مثبت وزیر صمت مطمئناً باعث تقویت روابط تجاری ایران و امارات خواهد شد. امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده و تمایلی که اماراتی ها دارند ظرف چند ماه آینده یک هیأت سرمایه گذاری و تجاری اماراتی نیز به ایران اعزام شود تا شاهد ارتقای روابط تجاری دو طرف باشیم.

ایشان ادامه داد: تجار ایرانی فعال در دبی نیز در ملاقات های خود مهمترین چالش ها و دغدغه های تجارت با امارات را مطرح نمودند و وزیر صمت نیز قول پیگیری های لازم را داده اند. گفتنی است عزم راسخ دولت سیزدهم در ارتقای توان صادراتی کشورمان برای ارز آوری بیشتر و اولویت گذاری صادراتی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی این بخش برگرفته از همین نگاه است که مطمئناً با افزایش فعالیت های حوزه دیپلماسی اقتصادی و تجاری کشور در آینده شاهد رشد مبادلات اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه خواهیم بود.